Unilever verkoopt het merk De Vegetarische Slager aan Vivera. Dat bedrijf is sinds 1990 actief in de vleesvervangersindustrie. Vorig jaar maakte Unilever al bekend het merk te willen verkopen en het heeft nu een bod geaccepteerd.
Volgens Vivera vormen de merken samen een “sterke combinatie”. Bovendien past de overname in de ambities van beide bedrijven om gezonde alternatieven voor vlees aan te bieden, zegt het bedrijf.
“Het versnellen van de eiwittransitie is belangrijker dan ooit en we kijken ernaar uit om gezamenlijk nog meer mensen te inspireren om vaker voor de plantaardige optie te kiezen”, zegt Vivera-CEO Willem van Weede in een persbericht.
Sinds 2010
De Vegetarische Slager werd in 2010 opgericht. Acht jaar later kwam het merk in handen van Unilever. Vanaf die tijd is het merk sterk gegroeid. Zo zijn de vleesvervangers inmiddels verkrijgbaar in 55 landen.
Er is niets bekendgemaakt over de financiële details van de overname. Die zal worden afgerond in het derde kwartaal van dit jaar.