Telecomprovider VodafoneZiggo heeft in de eerste drie maanden van dit jaar minder omzet geboekt. Het bedrijf zette bijna een miljard euro om, 2,6 procent minder dan dezelfde periode vorig jaar. Er vertrokken de afgelopen maanden tienduizenden klanten die een abonnement hadden voor breedband, een trend waar de onderneming al langere tijd mee te maken heeft.

Ook de winst valt lager uit, maar daar is nog geen nettoresultaat uit te halen. VodafoneZiggo publiceert cijfers van de winst voor aftrek van onder meer rente en belastingen. De omzet van het Ziggo Sport Totaal pakket nam wel toe.

De financieel directeur van het bedrijf, Ritchy Drost, kondigde een nieuwe strategie voor het bedrijf aan in een post op LinkedIn.

Behoefte van klanten

Die is volgens het bedrijf gericht op groei, vereenvoudiging en innovatie. Zo zal VodafoneZiggo volgens Drost beter kunnen inspelen op de behoefte van klanten. Daar is de afgelopen maanden al op ingezet, schrijft hij, onder andere met het aanpassen van prijzen van abonnementen en het versimpelen van het aanbod.

De internet- en mobiele provider gaat ook meer investeren in de snelheid van zowel het vaste als het mobiele netwerk. Dat gaat onder andere over de toepassing van 5G in ons land. VodafoneZiggo is daarmee bezig, net als KPN en Odido (vroeger T-Mobile). Deze drie zijn de grootste telecomproviders van ons land.

De financieel directeur van VodafoneZiggo sluit zijn bericht op LinkedIn af met vertrouwen in de nieuwe strategie, hoewel hij ook waarschuwt dat deze ingrepen geld kosten en de financiële resultaten dus “tijdelijk kunnen beïnvloeden”.

Door Haluk